חפשו שף פרטי לארוע שלכם

מהם פולי הקפה האיכותיים ביותר שנמצאים בבתי הקפה והמסעדות המובילות?

פולי קפה

אמנם צריכת הקפה הממוצעת של הישראלים נמוכה בהשוואה לזו של האיטלקים, הצרפתים והפינים – פינלנד, מסתבר, נמצאת בראש הטבלה בתחום זה – אבל המגמה היא מגמת עלייה. בנוסף ישנה מגמה מובהקת של התעדנות הטעם וחיפוש אחרי משקאות בעלי טעם וארומה ייחודיים. בהתאם עולה השאלה מהם פולי הקפה האיכותיים ביותר, אלה שגם בבתי הקפה המובילים ובמסעדות הנחשבות משתמשים בהם. בכתבה זו תמצאו 4 תשובות אפשריות לשאלה – 4 סוגי פולים שכדאי גם לכם להכיר.

לוואצה – Lavazza

לוואצה היא כבר כמעט שם נרדף לקפה, ולא בכדי: פולי קפה לוואצה הם פולים איכותיים במיוחד שמבוססים על גידולים מקולומביה, ברזיל, קוסטה ריקה, הונדורס, גואטמלה, מקסיקו וגם אוגנדה, וייטנאם ואינדונזיה, ונמכרים ביותר מ-100 מדינות שונות. החברה הוקמה ב-1895, ומי שמוביל אותה כיום הם הצאצאים של מייסדי החברה שהיא גם עסק משפחתי וגם אימפריית קפה של ממש.

עוד כדאי לדעת שלוואצה מקפידה גם על התנהלות בהתאם לעקרונות קיימות. למעשה עוד בשנת 1935 הכריז מנהל החברה באותם ימים, לואיג'י לוואצה, ש"עולם אשר משמיד את אוצרות הטבע שלו הוא עולם שאיני שייך אליו". ההתחשבות בסביבה באה לידי ביטוי לאורך כל התהליך, מהגידול של צמח הקפה, דרך קליית הפולים ועד אריזתם. החברה גם מקדמת מיזמי קיימות בכל רחבי העולם.

דנסי – Danesi

דנסי היא עוד חברה איטלקית ותיקה מאוד – פועלת מאז 1905 – שמובלת כיום ע"י צאצאי המייסדים, וליתר דיוק 4 מהנינות של אלפרדו דנסי שהצטיין ברקיחת תערובות ייחודיות של פולים והנחיל את הידע והאהבה גם לדורות הבאים במשפחה. למוצרי דנסי ארומות מעניינות, וכך למשל Danesi Emerald מתאפיינת במתקתקות קלילה בניחוח הדרים. מוצר ספציפי אחר של החברה שנמצא בשימוש בבתי קפה רבים הוא Danesi Gold Quality – 100% פולי ערביקה שמייצרים קפה בניחוח חזק וארומה עשירה.

לו קפה – Lucaffe 

גם לו קפה היא באופן לא מפתיע חברה איטלקית. היא הוקמה לפני כ-25 שנים במקום שכל כולו שיר הלל לטבע – ליד אגם גארדה – במטרה להביא לידי ביטוי תשוקה: תשוקה לקפה איכותי מצד אחד ומצד שני תשוקה לשמח בני אדם בכל העולם. בהתאם גם האריזות של מוצרי לו קפה כוללים דמויות ססגוניות וצוהלות. לחברה שלל מוצרים ותערובות במינונים משתנים של פולי ערביקה ופולי רובוסטה, ובהתאם אפשרות להגיע לטעם מותאם לכל אחד ואחת. אלמנט בולט נוסף הוא ההישענות על טכנולוגיות חדשניות בכל שלבי הייצור – מיון פולי הקפה, קלייתם, טחינתם ואריזתם.

דיאמה – Diemme

החברה הרביעית ברשימת החברות המצטיינת בתחום פולי הקפה מגיעה אף היא מאיטליה: זוהי קפה דיאמה שהוקמה ב-1927 ובמאה ה-21 משלבת בהצלחה מסורת עם קדמה. בפרט כדאי להכיר, ולטעום, קפה על בסיס תערובת Diemme red (רובוסטה 30%, ערביקה 70%, חמצמצות קלה וטעם עדין מאוד) ועל בסיס Diemme gold שכולל רק פולי ערביקה, ומציע נגיעה של שוקולד ולכן מתיקות נעימה לחך.