סוגי דיאטות

סוגי דיאטות

אנשים שמעוניינים להתחיל בתהליך של דיאטה בדרך כלל מפחיתים בכמות המתוקים ומקפידים על ביצוע פעילות גופנית במשך ימי השבוע. הדברים הנ”ל בהחלט טובים אך ברגע שמדברים על דיאטה, הרי שיש כמה סוגים שונים ומגוונים שכדאי לדעת אותם.

ישנן דיאטות שהן רק לטווח הקצר, כאשר אלו כוללות בתוכן מרכיב אחד מרכזי. הסיבה שדיאטות אלו לא מיועדות לטווח הארוך היא בשל הסיבה שהן אינן מאוזנות. הדיאטות לטווח הארוך הן אלו הבנויות על תפריט קבוע לאורך היום, כאשר הן מבוססות על קלוריות או שומרי משקל למשל.

סוג אחד הוא דיאטת אטקינס אשר כוללת בתוכה תפריט של כל המאכלים מלבד הפחמימות וכל הסוכרים למיניהם. משמעות הדבר היא שאנשים שעושים את הדיאטה הנ”ל יכולים לאכול לחם, תפוחי אדמה, אורז, פסטה, פתיתים וכדומה. כמו כן, בדיאטה זאת יש גם אפשרות לאכול את שאר אבות המזון שכוללים גם את החלבונים וגם את השומנים ללא הגבלה. חשוב רק לדעת שלא מומלץ להגזים בכמות השומנים שמכניסים לפה על מנת שרמת הכולסטרול לא תעלה.

סוג נוסף הוא דיאטת לחם שהיא קלה ונוחה יחסית. מדובר בדיאטה עבור אנשים שעובדים עד שעות מאוחרות ולא מעוניינים להתחיל לבשל מאכלים דיאטטיים ברגע שהם חוזרים הביתה. דיאטה זאת כוללת שישה עד שמונה כריכים מלחם קל בשילוב עם ירקות. בתוך הכריכים אפשר לשים פסטרמה, גבינה צהובה או משהו אחר כמו טונה.

קיימת גם דיאטה הבנויה על אורז מלא, כלומר מאכלים שונים שניתן לאכול כמו פריכיות שאליהן אפשר להוסיף עגבניה. חשוב לזכור שדיאטה זאת היא אינה לטווח הארוך. אחת הדיאטות הנפוצות היא שיטת הקלוריות. כל מאכל שאוכלים ומשקה ששותים מקבל ערך מספרי של קלוריות, כאשר יש מספר מסוים של נקודות אותן רשאי האדם שעושה דיאטה זאת לצרוך במהלך היום. התפריט שנקבע עבור אותו אדם חייב להיות מאוזן, כלומר יימצאו בתוכו חלבונים, ויטמינים, סיבים תזונתיים, פירות וירקות, וטיפה שומנים ופחמימות. בסופו של דבר, התפריט יכול להיות מגוון כדי שאותו אדם לא ישתעמם יום אחד מהתפריט הקבוע שאותו הוא אוכל כל יום.

כיום שמירה על בריאות היא דבר מקובל וחשוב.
ניתן אפילו למצוא חברות קייטרינג בשרי שעושות מאכלים בריאותיים ובכך מאפשרת לאנשים רבים ששומרים על המשקל להנות ממנה עשירה וטעימה.